Prejsť na navigáciu Prejsť na vyhľadávanie Prejsť na obsah

1.3.2 Tvorba a šírenie hudobného diela Dotácia

Dotácia PATRÍ DO PROGRAMU

1Umenie

  • 1.1 Divadlo
  • 1.2 Tanec
  • 1.3 Hudba
  • 1.4 Vizuálne umenie
  • 1.5 Literatúra
  • 1.6 Medziodborové aktivity
  • 1.7 Digitálne hry

Oprávnení/-é žiadatelia/ky môžu predložiť v rámci programu neobmedzené množstvo žiadostí o dotáciu (v prípade niektorých podprogramov je uvedené obmedzenie počtu žiadostí od jedného/-nej žiadateľa/-ky) no jednému/-ej žiadateľovi/-ke môže byť úhrnom poskytnutá podpora maximálne do výšky 300 000 EUR za tri roky (vrátane finančných prostriedkov poskytnutých ako minimálna pomoc od iných poskytovateľov), ak ide o prostriedky, ktoré by mali byť poskytnuté ako minimálna pomoc.

Odborná komisia určená k príslušnej výzve môže v prípade potreby v rámci posudzovania žiadosti uskutočniť vypočutie žiadateľa/-ky alebo jeho zástupcu/-kyne .

Žiadateľ/-ka o dotáciu je povinný/-á v žiadosti uviesť, primerane okomentovať a štruktúrovane rozpísať predpokladané výnosy z celého projektu, vrátane sprievodných aktivít. Ak žiadateľovi/-ke nevzniknú žiadne výnosy, je povinný/-á túto skutočnosť vysvetliť a zdôvodniť v komentári k rozpočtu.

  • aktivity verejných vysokých škôl (o podporu možno žiadať iba v Programe 7),
  • aktivity knižníc (o podporu možno žiadať iba v Programe 5),
  • aktivity z oblasti neprofesionálnej umelec­kej tvorby,
  • aktivity z oblasti kultúrno-osvetovej činnosti,
  • materiálové a technické vybavenie, ak priamo nesúvisí s realizáciou projektu,
  • vydávanie publikácií a diel/rukopisov mapujúcich dejiny obcí, miest a regiónov,
  • vy­dávanie publikácií k výročiam subjektov, ročeniek, zborníkov a almanachov,
  • vydávanie účelových publikácií či prehľadových knižných publikácií bez redaktora,
  • projekty štipendií alebo ich časti, ktoré už boli podporené z verejných zdrojov Slovenskej republiky (vrátane VEGA, KEGA, APVV),
  • vydávanie kníh, e-kníh, audiokníh, časopisov, CD, DVD, USB, LP a digitálnych verzií (streaming/download) určených na darovanie alebo mimo pre
  • daja,akademické študijné mobility a pobyty,
  • projekty, ktorých výstupy sa realizujú pre alebo v spolupráci s organizáciami zriaďovanými ústrednými orgánmi štátnej správy.
Dotácia PATRÍ DO PODPROGRAMU

1.3Hudba

Podprogram 1.3 – Hudba je zameraný na podporu profesionálneho hudobného umenia s cieľom udržania kontinuity hudobného umenia, nových umeleckých foriem a aktivít nekomerčného charakteru.
Dotácie a štipendiá v podprograme 1.3

Podpora v podprograme je poskytovaná vydavateľským subjektom (žiadateľ musí byť vydavateľom alebo spoluvydavateľom nahrávky).

Podpora je určená na: 

  • tvorbu diel pôvodnej skladateľskej tvorby a ich šírenie prostredníctvom nosičov alebo internetu,
  • šírenie diel pôvodnej hudobnej tvorby, najmä dramaturgicky výnimočného, či historicky významného titulu v interpretácii slovenských interpretov/-iek, alebo slovenských a zahraničných interpretov/-iek,
  • vydanie odbornej publikácie viažucej sa k uvedeniu diela, ktoré je predmetom žiadosti.

Podpora nie je určená na:

  • realizáciu koncertov.

Žiadateľ/-ka v rámci podprogramu môže predložiť maximálne jednu žiadosť o poskytnutie finančných prostriedkov. V prípade, že žiadateľ/-ka podá viac ako jednu žiadosť, za úplnú bude fond pokladať iba prvú doručenú žiadosť, resp. žiadosť s nižším poradovým číslom a ďalšie budú vyradené.

V prípade projektu, ktorého výstupom je CD alebo LP nosič, žiadateľ/-ka uvedie výnosy za obdobie 12 mesiacov od jeho vydania.

TYP PODPORY
Dotácia
Odovzdanie žiadosti

Výzva č. 6/2025

09.12.2024 – 27.01.2025

Výška dotácie
2 000 – 60 000 EUR
Spolufinancovanie
5%
Čerpanie od
01.07.2025
Čerpanie do
30.06.2026 + obdobie do termínu predloženia vyúčtovania

Štruktúra podpornej činnosti

Komplexné znenie Štruktúry podpornej činnosti Fondu na podporu umenia na aktuálny rok 2025 nájdete v tomto dokumente.

Stiahnuť

Účel, na ktorý môže byť dotácia poskytnutá:

  1. tvorba hudobného diela,
  2. vydanie a šírenie hudobného diela (maximálne dve nahrávky),
  3. vydanie a šírenie hudobného diela podľa edičného plánu v oblasti hudby.

Oprávnení/-é žiadatelia/-ky: 

Podpora je určená výlučne pre žiadateľov/-ky, ktorí/-é preukázateľne pôsobia a realizujú aktivity v oblasti profesionálneho hudobného umenia. Dotácia sa môže poskytnúť výlučne subjektom disponujúcim oprávnením na výkon činností, ktoré plánujú v rámci projektu realizovať. Žiadateľ/-ka musí mať jednu z nasledujúcich právnych foriem:

  1. fyzická osoba – živnostník/-čka,
  2. rozpočtová alebo príspevková organizácia, ktorej zriaďovateľom je VÚC, 
  3. rozpočtová alebo príspevková organizácia, ktorej zriaďovateľom je obec,
  4. nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby,
  5. obchodná spoločnosť,
  6. občianske združenie,
  7. neinvestičný fond, 
  8. nadácia,
  9. záujmové združenie právnických osôb.

Doplňujúce informácie

Povinnými prílohami v prípade žiadosti o podporu na vydanie nahrávky sú:

  1. zoznam titulov/nosičov, ktoré žiadateľ/-ka vydal za posledných 12 mesiacov do predloženia žiadosti (táto podmienka sa netýka začínajúcich vydavateľstiev, alebo žiadateľa/-ky, ktorý plánuje v rámci projektu realizovať jeden alebo dva tituly). Treba jasne rozlíšiť nosiče na tie, ktoré realizoval/-a s podporou fondu, s podporou z iných, či vlastných zdrojov;
  2. kompletný ročný edičný plán žiadateľa/-ky, kde je potrebné jasne rozlíšiť tituly/nosiče na tie, na ktoré si žiada finančnú podporu z fondu a na tie, ktoré sa realizujú z iných, či vlastných zdrojov. Pri každom titule, ktorý je predmetom žiadosti o podporu z fondu žiadateľ/-ka jasne uvedie náklady na jeho vydanie. Túto prílohu žiadateľ/-ka neprikladá, ak žiada o podporu na maximálne dva tituly,
  3. pracovná ukážka z diela sa prikladá v prípade žiadosti o podporu na debutovú nahrávku, v ostatných prípadoch sa k žiadosti prikladá ukážka z doterajšej tvorby.

Nepovinnou prílohou je ďalšia dokumentácia (zvuková alebo textová), či informácie, ktoré môžu objasniť projekt, prípadne posudok garanta, ktorý nezávisle a nestranne posúdi kvalitatívnu úroveň projektu.

Žiadateľ/-ka priloží prílohy výlučne v elektronickej podobe do registračného systému FPU.

Magdaléna Kapala

referentka

magdalena.kapala@fpu.sk

02/593 24 266